ورود | ثبت نام

ژورنال معاملاتی چیست ؟

شما همیشه می‌توانید بهتر از دیروزتان باشید! دفتر ثبت معاملاتی به شما کمک خواهد کرد تا استایل معاملات خود را پیدا کنید و مهم‌تر از آن، بتوانید عملکرد خود را ارتقا دهید. معمولاً معامله گران تازه وارد اطلاع زیادی از استراتژی‌های معاملاتی ندارند و به همین دلیل مجبور هستند تا استراتژی‌های مختلف را آزمایش کنند. اما چگونه می‌تواند استراتژی خوب را از بد تشخیص داد؟ برای تشخیص عملکرد استراتژی باید در زمان تست، همه چیز را ثبت کنید.

چگونه ژورنال معاملاتی بسازیم؟

ژورنال معاملاتی بهترین ابزار برای بهبود عملکرد معاملاتی است که با تحلیل معاملات قبلی و تشخیص الگوها و نواحی بهبود باعث ارتقا عملکرد معامله‌گر می‌شود. در این بخش می‌خواهیم چند نکته مفید در رابطه با نحوه ساخت ژورنال معاملاتی را بررسی کنیم.

اطلاعاتی که باید ثبت کنید را مشخص کنید

هر چقدر که می‌توانید اطلاعات مهم و ضروری را ثبت کنید. در ادامه داده‌هایی که باید ثبت کنید را بررسی خواهیم کرد. سعی کنید در ثبت داده‌ها زیاده‌روی کنید!

معاملات خود را تحلیل کنید

همین‌که داده‌های مربوط به معاملات را ثبت کردید، می‌توانید کار تحلیل و پیدا کردن الگوها را شروع کنید. به دنبال اشتباهات معمولی که روی داده باشید و راه حلی برای برطرف کردن آن‌ها ارائه دهید. شما می‌توانید از ژورنال معاملاتی برای مشخص کردن نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنید.

در استراتژی معاملاتی تغییر ایجاد کنید

بر اساس تحلیل‌هایی که روی‌داده‌های ثبت شده در ژورنال معاملاتی انجام می‌دهید، می‌توانید روی استراتژی خود تغییراتی اعمال کنید که منجر به بهبود و ارتقا عملکرد شما شود. به طور مثال می‌توانید سیستم مدیریت ریسک را تغییر دهید و یا روش تعیین حد ضرر را بهبود بخشید. حتی ممکن است بر اساس تحلیل‌هایی که روی ژورنال انجام داده‌اید به این نتیجه برسید که وارد برخی از سیگنال‌ها نشوید.

آپدیت کنید

حتماً به طور مرتب ژورنال معاملاتی را مطالعه کنید و به طور منظم هم معاملات را ثبت کنید تا دقت و صحت ژورنال حفظ شود. این مسئله برای بهبود ارزیابی معاملات قبلی و ارتقا سیستم ضروری است.

چه چیزهایی را باید در ژورنال ثبت کنید؟

در ژورنال معاملاتی باید داده‌هایی را ثبت کنید که بعداً بتوانید با تحلیل آن‌ها به اطلاعات مفیدی دست یابید. این داده‌ها باید برای پیدا کردن خطاها، نقاط قوت و ضعف کافی باشند. 

شاخص cpi چیست؟

شاخص cpi، یک متغییر ماهانه است که میزان پول‌های پرداخت شده توسط مصرف کنندگان را اندازه‌گیری می‌کند (برای مثال میزان پول‌های پرداخت شده برای کالاهای مصرفی و خدماتی مانند پزشکی و یا حمل و نقل). شاخص cpi یکی از معیارهای کاهش تورم است. این شاخص را اداره آمار کار ایالات متحده، به عنوان میانگین وزنی قیمت‌ها برای سبد کالا و خدمات محاسبه می‌کند. cpi مخفف Consumer Price Index یا شاخص قیمت مصرف کننده است که تحلیلگران به آن تورم مصرف کننده یا شاخص تورمی cpi هم می‌گویند.

گزارش CPI :

یکی از مهمترین داده های اقتصادی است که هر سی روز یکبار منتشر می شود و سطح تورم یک کشور را نشان میدهد.

نحوه استفاده از این خبر :
اگر قیمت اصلی از قیمت پیش بینی شده پایین تر باشد سطح تورم پایین می آید و ارز مربوطه تضعیف می‌شود و برعکس این مورد هم وجود دارد.

و اگر بر عکس این مورد اتفاق بیفتد سطح تورم بالا رفته و بانک مرکزی آن کشور نرخ بهره را افزایش می دهد و ارزش ارز آن کشور بیشتر می‌شود.

حال در ادامه مقاله مهم ترین اخبار فارکس همگام تریدر به بخش خبرهای سطح B میرسیم , آنها را می‌خواهیم برای شما عزیزان بازگو کنیم پس با من همراه باشید.

آکادمی MBT
آکادمی MBT

شاخص PMI چیست؟

این خبر از وضعیت رشد اقتصادی یک کشور را نشان می دهد د که هر ۳۰ روز یکبار منتشر می شود نوسانات نسبتاً شدیدی را در بازار ایجاد می‌کند.

نحوه استفاده از این خبر :

گزارش در حول و حوش ۵۰ می باشد اگر نرخ این شاخص بیشتر از ۵۰ باشد رشد اقتصادی و اگر کمتر باشد باعث افت اقتصادی می شود و ارزش ارز آن کشور کاهش پیدا می‌کند.

شاخص داوجونز

میانگین وضعیت ۳۰ سهم بزرگ بزرگترین اقتصاد جهانی یعنی آمریکا می باشد که نقش کلیدی در دلار آمریکا دارد و این شاخص ۱۳۰ سال قدمت دارد.نحوه استفاده از این شاخص به این صورت است که وقتی شاخص داوجونز حرکت می کند سی تا ۴۰ درصد روی دلار آمریکا تاثیر می گذاردکه این امر باعث می شود تا تغییرات وسیعی روی جفت ارزهای اصلی انجام شود پس بهتر است موقع معامله کردن نگاهی به این شاخص بیاندازیم.

شاخص NFP

این شاخص تعداد مشاغل جدید غیر کشاورزی و به استثناء بخش کشاورزی و مشاغل دولتی را نشان می دهد .

که این خبر را می توانید از سایت فارکس فکتوری پیگیری کنید

این خبر تاثیر بسیار زیادی روی :

به شدت روی جفت ارزهای اصلی تاثیر می گذارد

اگر عدد این شاخص زیاد باشد دلار آمریکا را تقویت می کند

اسپرت سایر جفت ارزها را بالا میبرد

که این خبر بسیار مهم اولین جمعه هر ماه میلادی منتشر می شود.

 

شاخص PPI

 یا قیمت تولیدکننده نشان دهنده نرخ تورم می باشد و در هفته دوم هر ماه میلادی منتشر می شود و معامله گران با کمک این اطلاعات نرخ تورم را پیش بینی می کنند که این امر بر روی سیاست های پولی بانک مرکزی کشور مربوطه تاثیر می‌گذارد.

نحوه استفاده از این شاخص :
اگر نرخ این شاخص نسبت به نرخ قبلی بیشتر باشد باعث افزایش تورم و افت ارزش سهام های شرکت های صنعتی می شود که این امر تاثیرش را روی ارز مربوطه می گذارد و برعکس

اگر نرخش نسبت به قبلی متر باشد باعث صعودی شدن نرخ آن ارزمی شود.

آموزش اصطلاحات فارکس به زبان ساده  >>