ورود | ثبت نام
آکادمی MBT

شت کوین چیست ؟

شت کوین Shitcoin  

شت کوین به انگلیسی Shitcoin نوشته می‌شود. شت‌کوین به رمزارزهایی گفته می‌شود که گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیستند. این اصطلاح همچنین برای توصیف توکن‌‌هایی استفاده می‌شود که هدف خاصی ندارند. این کلمه اصطلاحی انزجاری است که غالبا برای توصیف آلتکوین‌هایی استفاده می‌شود که پس از محبوبیت بیت کوین تولید شده‌اند.

به دلیل عدم قانون‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، کوین‌های کلاهبرداری که هیچ ارزش واقعی ندارند از طرح‌های بازاریابی برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران جدید استفاده می‌کنند و در نهایت از طمع آنها سود می‌برند. با گذشت سال‌ها دیده‌ایم که هزاران پروژه ادعا می‌کنند که این پروژه “یک چیز بزرگ بعدی” است و همیشه در تحقق این وعده‌ها کوتاهی می‌کنند.

چرا از شت کوین‌ها استقبال می‌شود؟

 

آلتکوین‌های با حجم بازار کوچک، ممکن است پرریسک‌ترین و در عین حال پرسودترین، سرمایه‌گذاری‌هایی باشند که می‌توانید انجام دهید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شما تمام پول خود را از دست دهید. با این حال، خیلی اوقات، ممکن است در یکی از این دو حالت قرار بگیرید:

شت کوینی که دارید دچار یک پامپ و دامپ ساختگی شود. پامپ شت کوین چیست؟ این نوع توکن‌ها معمولا در زمان کوتاه رشد زیادی می‌کنند که به این موضوع پامپ می‌گویند. پس از پامپ ناگهانی نیز معمولا دچار ریزش شدید قیمت می‌شوند که اصطلاحا می‌گوییم قیمت شت کوین دامپ شده است.

شت کوینی که در دست دارید در واقع یک شت کوین نیست و شما جزء نفرات ابتدایی که در آن کوین با ارزش سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

اگر برای زمانی که می خواهید آن را بفروشید اهداف مشخصی تعیین کرده‌اید، هر دو مورد بالا می‌توانند بسیار سودآور باشند. در برخی موارد، حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد. فقط مطمئن شوید که اهداف خود را به وضوح مشخص کرده‌اید و از نظر عاطفی به کوین وابسته نیستید. آیا شت کوین های آینده دار وجود دارند؟ خیر. Shitcoinها معمولا مدت کوتاهی فعالیت می‌کنند و سپس از صحنه روزگار محو می‌شوند. بنابراین نباید به آنها به دید سرمایه‌گذاری نگاه کرد.

یک نمونه خوب از این پدیده افزایش چشمگیر ارزش XVG، کوین حریم خصوصی است که بسیاری از مردم آن را به عنوان یک شت کوین ارزیابی می‌کنند. در مدت زمان کوتاهی (۱ تا ۲ ماه)، قیمت XVG تقریبا ۸۰۰۰ درصد افزایش یافت و تعداد کمی از معتقدان را بسیار ثروتمند کرد. البته از آنجایی که کوین، کاربردی نداشت و بیش از حد مورد استفاده قرار گرفت، قیمت آن به سرعت به ارزش اولیه خود بازگشت.

شت کوین‌ها خوشبختی نمی‌آورند و در درازمدت هر چیز دیگری به ارمغان می‌آورند.

هر دقیقه یک شت کوین جدید متولد می‌شود.

اگر مجبور شدید که در مورد کوینی بپرسید که شت کوین است یا خیر، مطمئنا بدانید که شت کوین است.

نگهداری شت کوین بی‌فایده است.

یک احمق با شت کوین‌هایش ازدواج می‌کند.

اگر کسی که شت کوین هولد می‌کند را در ۳۰ دقیقه نشناختید، بهتر است پرتفولیوی خود را دوباره چک کنید.

نظر هولدرهای شت کوین : فقط افراد دیگر صاحب شت کوین هستند.

تنها در صورت نام نبردن از کوینی، دیگران را بابت نگهداری شت کوین‌هایشان ناراحت نمی‌کنید.

هر کوینی شت کوین است، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود.

آکادمی MBT
آکادمی MBT

آیا ایجاد سبد شت کوین سودآور است؟

در ۹۹ درصد موارد خیر و به احتمال زیاد شما کل سرمایه خود را از دست خواهید داد.

جمع‌بندی

شاید همه بدانند که شت کوین چیست؛ اما تمام کسانی که در دنیای کریپتو فعالیت کرده‌اند احتمالا قربانی شت کوین‌ها شده‌اند و احتمالا بسیاری از کسانی که این مطلب را می خوانند، روی بعضی از آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بسته به میزان مهارت یک تیم در بازاریابی و تبلیغات، ممکن است خودتان را متقاعد کنید که این کوین یک شت کوین نیست. این توکن‌ها هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و تنها با سوءاستفاده از ترندهای بازار تولید می‌شوند. روزانه چندین Shitcoin جدید وارد بازار می‌شوند و افراد زیادی را قربانی خود می‌کنند. این توکن‌ها دچار پامپ و دامپ ساختگی می‌شوند و پس از مدتی نیز از صحنه‌ها محو می‌شوند. بنابراین خرید شت کوین‌ها توصیه نمی‌شود.