ورود | ثبت نام
آکادمی MBT

پراپ تریدینیگ چیست؟ راهنمای کامل

در دنیای اقتصادی پویا و پر رقابت امروز، دانش و تجربه در زمینه معاملات مالی بسیار ارزشمند و اساسی است. معاملات پراپ تریدینیگ یا به عبارت ساده “پراپ تریدینگ” یکی از مسیرهای محبوب برای کسب دانش مالی و تجربه در بازار سرمایه می‌یاشد.

در این مقاله، ما به بررسی این مفهوم جذاب و جدید می‌پردازیم. به علاوه، شما چگونه می توانید به عنوان یک معامله‌گر پراپ تریدینگ موفق عمل کنید و به چه منابعی می‌توانید دسترسی پیدا کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعریف و مفهوم پراپ تریدینیگ

در پراپ تریدینگ، معامله گر با سرمایه ی یک شرکت دیگر اقدام به انجام معاملات می کند و 80 درصد از سود را دریافت می کند و در قبال ضرر ها هیچ مسئولیتی ندارد.

شرکت های پراپ تریدینگ شرایطی را برای تریدر هایی که از نظر عملکرد موفق هستند ولی سرمایه ی مناسب در اختیار ندارند فراهم می کند تا بتوانند با سرمایه ی مناسب به عنوان مثال 10000 هزار دلار، به ترید بپردازند و کسب سود کنند. این سرمایه را شرکت های پراپ تریدینگ بعد از گذراندن چالش هایی که در نظر گرفته اند در اختیار تریدر قرار می دهند. تقسیم سود در شرکت های پراپ تریدینگ به صورت 80/20 است که به این معناست که 80 درصد سود به تریدر پرداخت می شود و 20 درصد برای شرکت است. شرایط تقسیم سود بسیار ایده ال و مناسب است. نکته ی مثبت دیگر این است که تریدر فقط در سود شرکت سهیم است و در قبال ضرر ها هیچ مسئولیتی ندارد.

میزان سرمایه ای که این شرکت ها در اختیار تریدر های موفق قرار می دهند متفاوت است و معمولا از 10 هزار دلار تا 200000 هزار دلار می باشد که بعد از چند ماه فعالیت موفق این میزان افزایش پیدا می کند و تا سقف 1 میلیون دلار قابل افزایش است. برای مثال یکی از شرکت های پراپ تریدینگ در صورتی که تریدر عملکرد موفقی داشته باشد بعد از 3 ماه تا 40 درصد سرمایه را افزایش می دهد و این افزایش سرمایه هر سه ماه تکرار می شود. ..

مزایا و معایب پراپ تریدینگ

مزایا:

  1. ترید در چهارچوب قوانین و ارزیابی مهارت های خود
  2. دریافت سرمایه بالا با هزینه ی کم
  3. بازگشت هزینه ی ثبت نام در چالش در صورت موفق شدن در چالش
  4. امکان افزایش سرمایه تا 40 درصد هر سه الی 4 ماه (با توجه به قوانین شرکت)
  5. تقسیم سود 80/20 به نفع تریدر
  6. عدم مسئولیت در ضرر

معایب:

  • برخی از شرکت های معتبر با ایران کار نمی کنند که البته جایگزین هایی برای این موارد وجود دارد.

شرکت های پراپ تریدینیگ

در دنیای معامله گری مالی، شرکت های پراپ تریدینیگ یک نقش مهم و بی‌پایان ایفا می‌کنند.

این شرکت‌ها به عنوان یکی از عوامل کلیدی در بازارهای مالی شناخته می‌شوند و تأثیرات قابل توجهی روی اقتصاد جهانی دارند.

نقش شرکت های پراپ تریدینیگ

شرکت های پراپ تریدینیگ به عنوان مؤسساتی مالی عمل می کنند که به صورت اختصاصی در معامله گری سرمایه ای مشغول به کار هستند. این شرکت ها به منظور بهره برداری از سرمایه خود در بازارهای مالی و ایجاد سود بیشتر اقدام به معامله می نمایند. از این رو، آنها به دنبال تطابق با شرایط بازار و تشخیص فرصت های سودآور در بازار های مالی هستند.

انواع شرکت های پراپ تریدینیگ

شرکت های پراپ تریدینیگ به صورت متنوعی فعالیت می کنند. برخی از آنها تخصص هستند و در بازارهای خاصی فعالیت می‌کنند. از دیگر شرکت ها، تنوع بسیاری در استراتژی های معاملاتی دارند و در چندین بازار مالی مختلف فعالیت می کنند. انتخاب نوع شرکت پراپ تریدینیگ بستگی به اهداف مالی و استعداد های معامله‌گر دارد.

  • بانک ها
  • صندوق های سرمایه گذاری
  • شرکت های خصوصی

 

 استراتژی‌های معاملات پراپ تریدینیگ

استراتژی های معاملات پراپ تریدینیگ بسیار متنوع هستند. این استراتژی‌ها شامل معاملات روزانه، معاملات میان‌مدت و معاملات بلندمدت می‌شوند. هر یک از این استراتژی‌ها به معامله‌گران امکان می‌دهند تا با توجه به اهداف و استراتژی‌های خود معامله کنند.

جمع بندی

شرکت های پراپ تریدینگ نه تنها برای تریدر های ایرانی که در تامین سرمایه مشکل دارند بلکه برای همه ی تریدر های سراسر دنیا گزینه ای جذاب برای بدست آوردن سرمایه است.

هزینه ی ثبت نام در چالش برای افرادی که در کشور های توسعه یافته زندگی می کنند بسیار ناچیز است ولی متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی ایران این مبلغ برای بعضی از تریدر های ایرانی که از مهارت بالایی برخوراند ممکن است بالا باشد ولی فراموش نکنید که اگر در چالش ها موفق شوید نه تنها سرمایه ی مناسب در اختیار شما قرار می گیرد بلکه هزینه ی تهیه ی ثبت نام در چالش به شما برگشت داده می شود.

شرکت کردن در این چالش ها به شما این فرصت را می دهد که بتوانید خود را ارزیابی کنید و ببینید میتوانید مثل یک تریدر حرفه ای عمل کنید یا نه.